fredag den 8. januar 2010

Så er det lige op over...

"Du skal snart til Tanzania; du befinder dig altså snart i Tanzania" - den er stadig ikke rigtig drønet ind, det virker endnu bare som en drøm, selvom der nu kun er 10 dage til flyet letter.

Jeg skal til Kigoma i det vestlige Tanzania i 5 måneder, hvor jeg skal bo hos Susanne og Just Lauridsen. De er missionærere i området, og min primære opgave bliver at undervise deres ældste datter Thea.

Som forberedelse til rejsen er jeg lige for tiden på Volontørkursus sammen med 12 andre tøser, som også skal sendes ud i den vide verden inden for den nærmeste fremtid.

Vi bliver forberedt på det værste, fx kan forskellige småkravl give sygdomme, hvor tarme fyldt med herlige orme indgår. Sådan en oplysning får sig lige til at overveje en ekstra gang, hvad det er, man har rodet sig ud i. Men sandsynligheden for at blive syg er heldigvis meget lille.

Jeg vil under mit ophold prøve at holde min blog opdateret, hvis ellers strømforholdene og internetforbindelsen tillader det :)

1 kommentar:

  1. Kære Henrikka. Jeg glæder mig til at "følge med" dig til Tanzania gennem de næste 5 måneder. Kærlig hilsen Lone

    SvarSlet